niedziela, 26 stycznia 2014

[ankieta]Wyniki "Mangowe, manhwowe, manhuowe nowości 2013 roku"

Miesiąc minął prawie niepostrzeżenie i nadszedł koniec ankiety na Mangowe, manhwowe, manhuowe nowości 2013 roku! Głosowało ponad 200 osób, wszystkim serdecznie za to dziękuję. Z czego około połowa z was oddała swoje głosy w ciągu pierwszych dwóch-trzech dni. A oto zwycięzcy:





Pytanie nr 1: Najlepsza nowość wydana w 2013 roku?

1. Opowieść Panny Młodej - 20,00%
2. DOGS: Bullets & Carnage - 8,37%
3. Silver Spoon - 7,91%
4. Another - 6,05%
5. Ao no Exorcist, Karneval, Zakochany tyran - 5,58%

Mój komentarz: Zwycięzca mógł być tylko jeden. Zakochany tyran wcisnął się do pierwszej piątki w ostatniej chwili.



Pytanie nr 2: Najmniej ciekawa nowość w 2013 roku?

1. Rappa - 13,33%
2. Gyo - 12,82%
3. Strażniczka Orelianu - 10,26%
4. Zakochany tyran - 8,21%
5. Hatsukoi Limited - 6,67%

Mój komentarz: Walka o "zwycięstwo" trwała praktycznie do końca.



Pytanie nr 3: Najładniejsza okładka nowości w 2013 roku?

1. Karneval - 27,72%
2. Another, Opowieść Panny Młodej - 12,87%
3. Niebiańska podróż feniksa - 7,43%
4. Spice & Wolf - 5,45%
5. Kwiaty grzechu - 4,46%

Mój komentarz: Trzy tytuły zagarnęły wspólnie ponad 50% głosów. Początkowo zdziwiło mnie, że Another jest tak wysoko, ale rzeczywiście okładka jest całkiem, całkiem.



Pytanie nr 4: Najbrzydsza okładka nowości w 2013 roku?

1. Gyo - 12,37%
2. Ty i Ja Etc. - 9,28%
3. Emma - 7,73%
4. Walkin' Butterfly - 7,22%
5. 7 Miliardów Igieł, Strażniczka Orelianu - 6,70%

Mój komentarz: Myślałam, że w tym pytaniu "wygra" Ty i Ja Etc., a tu proszę jaka niespodzianka. Dla mnie Gyo ma swój urok - obrzydliwości ;)



Pytanie nr 5: Nowości którego wydawnictwa najbardziej przypadły ci do gustu w 2013 roku?

1. Waneko - 42,35%
2. Studio JG - 25,51%
3. JPF - 18,88%
4. Kotori, Taiga - 4,59%
5. Yumegari - 4,08%

Mój komentarz: Pierwsza trójka była wiadoma, pytanie tylko jaka będzie kolejność. Waneko wypracowało sobie sporą przewagę, ciekawe czy ją utrzyma? Trudność tego pytania była chyba najwyższa ze wszystkich, gdyż w komentarzach pojawiły się też głosy "remisowe" (znacząco nie wpłynęłyby one na końcowy wynik).



Pytanie nr 6: Najlepsza nowość wydana w USA?

1. Vinland Saga - 17,07%
2. No. 6 - 14,63%
3. Magi: The Labyrinth of Magic - 14,02%
4. Utsubora - The Story of a Novelist - 9,76%
5. 21st Century Boys - 8,54%

Mój komentarz: Ciekawe czy coś z tego wyjdzie kiedyś w Polsce? To wyraźny znak dla wydawców, co czytelnicy by chcieli na swoich półkach.



Pytanie nr 7: Z nadchodzących nowości najbardziej czekasz na...?

1. Monster - 15,90%
2. Fairy Tail - 13,33%
3. Seven days - 12,82%
4. Ludwig Rewolucjonista - 10,26%
5. Ścieżki Młodości: Ao Haru Ride - 7,69%

Mój komentarz: Ze względu, że ankieta zaczęła się miesiąc temu - na liście nie było aż pięciu w międzyczasie ogłoszonych nowości (Shingeki no Kyojin, Puella Magi Madoka Magica - The Different Story, Giga Tokyo Toy Box, Mashikaku Rock oraz Hana to Hoshi). Przewidywałam taką sytuację - dlatego umieściłam tu pole do komentarza z którego padły dwa głosy na Tytanów. W tym jeden przed oficjalnym ogłoszeniem.



Jeśli ktoś będzie chciał - mogę, jak znajdę chwilę czasu, wrzucić szczegółowe wyniki.

10 komentarzy:

  1. Nie pamietam na co glosowalam, lol, ale na pewno na okladke Feniksa jako najladniejsza i na Seven Days/Ao Haru jako nowosc na ktora najbardziej czekam XD Nie pamietam co tam wiecej naglosowalam lol

    OdpowiedzUsuń
  2. trochę mnie śmieszy, że tyrant jest i w najlepszej nowości i w najgorszej xD karneval zasługuje na 1 miejsce w okładkach, feniks jako 3 też ♥ i waneko serio rok 2013 był dla nich takim... rozkwitem? brakuje mi słowa, no ale serio tamten rok był BARDZO dobry dla nich :D mogłoby byc u nas no.6 i magi qq i czekam sama z niecierpliwością na seven days oraz ludwika <33333

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście, tyran jest na obydwu listach xD Ale w sumie nie ma co się dziwić, kontrowersyjny tytuł zawsze wzbudza skrajne emocje. A zwycięzcami najlepszej i najgorszej nowości są tytuły Studia JG xD

    Waneko już w 2012 roku rozkwitło, teraz po prostu idą za ciosem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Karneval najładniejszą okładką? Serio? Mnie okładka zniechęciła do kupna. Brzydka taka, rozmazana... :/ Moja siostra też się nimi zachwyca, kompletnie nie mogę zrozumieć dlaczego.
    Gyo najbrzydszą okładką? Przecież ona jest ładna, nawet żałowałam, że tego nie chcę.

    Po takich ankietach doskonale widać, jak bardzo odmienny mam gust, od pozostałych mangowców. Zarazem mnie to cieszy i denerwuje ("Jak tak można pisać o mojej ulubionej mandze!"). Cieszy dlatego, że lubię bardziej "kameralne środowisko fanów "(patrz Zakochany Tyran - tylko broń Boże, nie fani Polscy), od "fanów" atakujący zewsząd (patrz OPM - forum Waneko), które to, szczerze pisząc, zniechęca mnie do kupna.

    Moich typów albo nie ma w pierwszej piątce, albo są na ostatnim /przedostatnim miejscu ;D


    --Meliona, znowu kłopoty z logowaniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka Karnevala jest całkiem ładna, ale na pierwszym miejscu widziałabym raczej OPM (na to głosowałam) lub Niebiańską podróż feniksa.

      Mnie jeszcze dziwi wysokie miejsce Emmy w najbrzydszych okładkach... Pomijając ten nieszczęsny tytuł z brązową obwódką to obrazek jest przyjemny.

      Usuń
    2. Mnie-zaraz-coś-trafi-przez-kasowanie-komentarzy-przez-livejournala

      Moja siostra głosowała na Emmę w najbrzydszych :D
      Ja na pierwszym miejscu w najładniejszych widziałam tylko jedną mangę - Spice and Wolf. Od tej mangi i przez tę okładkę zaczęłam zbierać mangi (wcześniej kupowałam tylko Kurosha, i dwie jednotomówki H. Takanagi).

      Feniks ma ładną okładkę, fakt, ale grzbiet mi się nie podoba i wręcz mnie drażni. Mogliby już wydać kolejny tom, może jak będą dwa koło siebie, to będzie to lepiej wyglądało.

      Usuń
  5. Też głosowałam na Karneval, bo chociaż fabularnie jest jaki jest to okładki mnie po prostu oczarowany. Trochę jednak smuci mnie fakt, że moja słodka Kobato nigdzie się nie załapała. T.T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobato jest na 6 miejscu w pytaniu o najładniejszą okładkę :) Tak więc, prawie, prawie :) (wraz z DOGSami)

      Usuń
  6. Największe zaskoczenie to jak dla mnie okładki. Ta z Karnevala mi się w ogóle nie podoba, a na Gyo głosowałam jako na najładniejszą okładkę (chociaż wiedziałam, że szanse na wygraną ma niewielkie :D) Naprawdę mi się spodobała od pierwszego wejrzenia :) I szkoda mi Emmy, bo wolałabym ją widzieć na podium zamiast Panny Młodej (ale dwa tytuły bardzo lubię, więc nie jest źle). Za to cieszy mnie drugie miejsce dla DOGSów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładki - zaskoczenie ogromne. Gyo przecież prezentuje się naprawdę wspaniale, obrzydliwie wspaniale. Ha, ale by było pięknie, gdyby jednak i do nas zawitała Vinland Saga - marzę o tym już od tak dawna... Zakochany Tyran niszczy system - i najmniej ciekawa nowość i najlepsza, hm, hm. Ciężko się dziwić, że Waneko wygrało ze sporą przewagą, trzymają fason.

    OdpowiedzUsuń