niedziela, 18 stycznia 2015

[ankieta]Wyniki "Mangowe, manhwowe, manhuowe nowości 2014 roku"

Zgodnie z zapowiedzią - dzisiaj prezentuję wam wyniki ankiety Mangowe, manhwowe, manhuowe nowości 2014 roku. Zeszłoroczne możecie znaleźć pod tym linkiem. Ciekawi kto wygrał? To nie ociągając się zaczynamy!





Pytanie nr 1: Najlepsza nowość wydana w 2014 roku?

1. Berserk - 10,12%
2. Kuroko's Basket - 9,31%
3. Monster - 8,50%
4. Orange - 6,88%
5. Atak Tytanów, Ścieżki Młodości - 5,67%

Mój komentarz: W zeszłym roku Opowieść Panny Młodej miała łatwe zadanie. Tym razem walka była bardziej zażarta. Początkowo dominowało Kuroko, jednak musiało się ostatecznie ugiąć pod Berserkiem. Cieszy mnie wysoka pozycja Orange, które pobiło, dziwnie nisko sklasyfikowanych, Tytanów!



Pytanie nr 2: Najmniej ciekawa nowość w 2014 roku?

1. Dia Game - 14,78%
2. Egzorcyzmy Marii - 13,91%
3. Samotny smakosz - 9,57%
4. Olimpos - 5,65%
5. Girls und Panzer, Unbreakable Machine-Doll - 3,48%

Mój komentarz: Tutaj zero zaskoczenia.



Pytanie nr 3: Najładniejsza okładka nowości w 2014 roku?

1. Książę Piekieł - 12,24%
2. Orange - 10,13%
3. :REverSAL, Śmiech w chmurach - 8,86%
4. Tasogare Otome X Amnesia - 6,33%
5. Doll Song - 5,49%

Mój komentarz: W pewnym momencie myślałam, że Orange zdoła sięgnąć po złoto, jednak kolejny raz wygrał bishowaty shounen z blondynem na okładce. Mój głos na Blue Heaven, był jedynym głosem na ten tytuł :<



Pytanie nr 4: Najbrzydsza okładka nowości w 2014 roku?

1. Dia Game - 16,37%
2. Egzorcyzmy Marii - 12,39%
3. Berserk, Życie. Powieść graficzna - 4,87%
4. Złamane skrzydła - 4,42%
5. Abara, Beast Master, Lament Jagnięcia, No. 6, Unbreakable Machine-Doll - 3,54%

Mój komentarz: Podwójne "zwycięstwo" Dia Game! Razem z Marią zebrali naprawdę dużo głosów. Oby wydawcy uczyli się na błędach.



Pytanie nr 5: Najlepsza light novela/artbook w 2014 roku?

1. Sword Art Online - 41,31%
2. Na skraju jutra - 34,75%
3. Loveless: Your Eyes Only - 23,94%

Mój komentarz: Na skraju jutra dzielnie walczyło, jednak nie dało rady SAO.



Pytanie nr 6: Nowości którego wydawnictwa najbardziej przypadły ci do gustu w 2014 roku?

1. Waneko - 53,48%
2. JPF - 22,61%
3. Studio JG - 10,87%
4. Kotori - 5,65%
5. Hanami - 3,04%

Mój komentarz: Ponownie Waneko zdominowało konkurencje - tym razem nawet przekroczyli magiczne 50%! A niżej: JPF zepchnęło Studio JG, Kotori utrzymało czwartą pozycję, pojawiło się Hanami.



Pytanie nr 7: Najlepsza nowość wydana w USA?

1. Barakamon - 8,02%
2. Monster - 7,48%
3. Noragami - 6,42%
4. Attack on Titan: No Regrets - 5,88%
5. Alice in the Country of Clover: Knight's Knowledge, Gangsta - 3,21%

Mój komentarz: Z zeszłorocznej piątki wydano jeden tytuł (No. 6), ciekawe czy w tym roku będzie podobnie? Zwłaszcza, że spin-off Tytanów jest bardzo prawdopodobny. Cieszy mnie wysokie miejsce Alicji, Ace rządzi <3



Pytanie nr 8: Z nadchodzących nowości najbardziej czekasz na...?

1. Durarara!! - 17,59%
2. Puella Magi Madoka Magica: The Movie – Rebellion - 12,04%
3. Pięć centymetrów na sekundę - 11,57%
4. Na dzień przed ślubem - 11,11%
5. Hana no Mizo Shiru - 7,87%

Mój komentarz: Tutaj bez zaskoczeń. W komentarzach pojawiły się również tytuły "życzeniowe", jak Fairy Tail, Akame ga Kill (niedługo wyjdzie angielska wersja, możecie się skusić), Haikyuu czy niedawno ogłoszone przez Studio JG Mahou Tsukai no Yome (głos był oddany przed oficjalną zapowiedzią). Wysokie miejsce Madoki pokazuje jak wciąż silny jest fandom tego uniwersum.



Pytanie nr 9: Uważasz, że polscy wydawcy powinni...?

1. skupić się na wydawaniu mang - 53,64%
2. wydawać więcej light noveli/artbooków itp. - 43,63%
3. wydawać więcej komiksów polskich twórców - 2,73%

Mój komentarz: Mimo że LN-ki/artbooki przegrały rywalizację, to jednak zebrały bardzo dużo głosów, co świadczy, że jest zapotrzebowanie na tego typu "dodatki". W tym pytaniu pojawiło się też dużo komentarzy mówiących o: poprawieniu terminowości, tłumaczenia; skupieniu się na tytułach które już są wydawane, a nie dobieraniu nowych; przekładaniu jakości nad ilością. Aby wszystkie wymienione propozycje wychodziły, w umiarkowanym tempie. Pojawiły się także propozycje wydania: character booków, anime z polskim dubbingiem, hentajów, sportówek, Fairy Tail, Haikyuu, YuruYuri.



I to tyle jeśli chodzi o 2014 rok. Zaskoczeni wynikami?

12 komentarzy:

  1. Szkoda, że Przekleństwo 17-tej wiosny się nie załapało w pierwszej kategorii :( Było miłym zaskoczeniem i jednym z tytułów, które mi się najbardziej podobały. Ogólnie Ringo Ame mi zaimponowało, mimo słabego startu ma fajny tematycznie pomysł na wydawane tytuły, przynajmniej słuchają głosów czytelników. No i wielkie podziękowania dla Ciebie, Ajszo, za cały rok ciężkiej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) A ja ze swojej strony dziękuję wszystkim komentującym :)

      Usuń
  2. W sumie niczego z pierwszych miejsc nie kupuję, ani kupić nie zamierzam, chociaż jeśli w Polsce wyszedł by Barakamon, albo Moragami to rzucałabym pieniędzmi w monitor. Za to z późniejszymi miejscami jest już trochę lepiej - i Kuroko, i Orange były dla mnie nowościami, z których byłam zadowolona i na które wydałam pieniądze :). Z pytania ósmego czekam tylko na dwie ostatnie pozycje. Ogólnie o tym na co głosowałam napisałam już długi komentarz wcześniej i moje głosy nieco się różnią od wyników, ale trudno, mój gust nie podąża za tłumem i kiedy/jeśli będą ogłaszać pozycje, które mi się spodobają to tym bardziej będę się cieszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smutno, że Olimpos był uznany za jedną z najmniej ciekawych nowości, mi się bardzo podobało. Chociaż dla czytelników "najciekwszych" tytułów Olimpos rzeczywiście mógł być śmiertelnie nudny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje opinie nie pokrywają się z większością bo "trafiłam" tylko z najbrzydszą okładką;P. Ale trudno o większe paskudztwo niż "Dia Game". Chodzi mi głównie o pozę postaci po środku w połączeniu z faktem, że to facet:/.

    A "Braciszek" taki niedoceniony...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam jak teraz tego sprawdzić dokładnie, ale z tego co pamiętam to Braciszek dobrze sobie radził (w pierwszej kategorii, oczywiście), aż byłam zaskoczona.

      Usuń
  5. Ja jestem jeszcze bardzo ciekawa ile osób głosowało? Możesz to ujawnić Ajszo? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam to koło 250.

      Ajsza

      Usuń
  6. Byłam bardzo ciekawa tych wyników :) Po za Dia Game nic, na co głosowałam, nie znalazło się na najwyższym miejscu. Ciekawi mnie teraz jak pokryją się te wyniki z tymi na forum waneko. Bo wychodzi na to, że fandom woli "dorosłe" serie, co w ogóle się nie pokrywa ze sprzedażą :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest 3/8 (na pytanie o Lnki nie odpowiedziałam).

      Widać młodsi fani kupują, nie wypowiadając się na forum publicznym ;) Sama jak byłam nastolatką to nie uczestniczyłam internetowo w jakichś dyskusjach. Choć z drugiej strony, to było w czasach, kiedy nie każdy miał komputer, nie mówiąc już o internecie ;D

      Ajsza

      Usuń
  7. Podobał mi się Dia Game i nie mam nic do okładki, dziwi mnie też niska pozycja Olimpos.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakieś niesatysfakcjonujące te wyniki xD

    OdpowiedzUsuń