niedziela, 17 stycznia 2016

[ankieta]Wyniki "Mangowe, manhwowe, manhuowe nowości 2015 roku"

Trzy tygodnie minęły niepostrzeżenie i przyszedł ten wiekopomny moment ogłoszenia wyników ankiety Mangowe, manhwowe, manhuowe nowości 2015 roku. W tym roku mamy siedem nagród oraz dwa wyróżnienia.

one_plkopia.jpg psykopia.jpg dziekopia.jpg usmikopia.jpg wankopia.jpg one_angakopia.jpg zermarkopia.jpg blaskkopia.jpg teresakopia.jpg



Pytanie nr 1: Najlepsza nowość wydana w 2015 roku?

1. One-Punch Man - 16,72%
2. Noragami - 12,02%
3. Gdy zapłaczą cykady - 8,60%
4. Wzgórze Apolla - 7,33%
5. Tokyo Ghoul - 5,87%

Mój komentarz: One-Punch Man - miał słabszy start, jednak szybko i dzielnie nadrabiał straty i ostatecznie przegonił Noragami i to o wiele. Dziwi mnie dość słaba pozycja Tokyo Ghoula, a jeszcze bardziej Durarary, która zajęła dopiero dziewiąte miejsce. Cieszy natomiast wysoka pozycja Wzgórza Apolla - jak widać jest zapotrzebowanie na tego typu tytuły.



Pytanie nr 2: Najmniej ciekawa nowość w 2015 roku?

1. Psy na mangę - 6,37%
2. Monster Musume: Codzienność z potworzycami - 6,05%
3. Biały jak śnieg - 5,10%
4. Nad Brzegiem Rzeki, Sekaiichi Hatsukoi: Przypadek Ritsu Onodery - 4,78%
5. K-ON - 4,46%

Mój komentarz: Tutaj nie było zdecydowanego "faworyta" i ciężko było określić kto "wygra" tę konkurencję.



Pytanie nr 3: Najładniejsza okładka nowości w 2015 roku?

1. Dziewczyny z ruin - 10,56%
2. Oblubienica czarnoksiężnika - 8,39%
3. Strażnik domu Momochi - 7,14%
4. Tokyo Ghoul - 6,83%
5. Noragami - 4,97%

Mój komentarz: Dziewczyny z ruin wygrały zasłużenie, bo okładka jest naprawdę ładna, jednak niezrozumiałe jest dla mnie niskie miejsce mojego faworyta - Wilcze Dzieci były dopiero siódme...



Pytanie nr 4: Najbrzydsza okładka nowości w 2015 roku?

1. Uśmiech Kanoko - 16,18%
2. H.P. Lovecraft OGAR - 6,47%
3. Finder - 5,82%
4. Sekaiichi Hatsukoi: Przypadek Ritsu Onodery - 5,50%
5. Nad Brzegiem Rzeki - 4,53%

Mój komentarz: Zwycięzca mógł być tylko jeden...



Pytanie nr 5: Nowości którego wydawnictwa najbardziej przypadły ci do gustu w 2015 roku?

1. Waneko - 51,74%
2. JPF - 20,82%
3. Studio JG - 18,30%
4. Kotori - 5,04%
5. Yumegari - 1,89%

Mój komentarz: Zagadką nie było kto wygra, tylko z jak dużą przewagą zrobi to Waneko...



Pytanie nr 6: Najlepsza nowość wydana w USA?

1. One-Punch Man - 6,27%
2. JoJo's Bizarre Adventures: Battle Tendency - 5,49%
3. Prison School, Noragami: Stray Stories - 4,71%
4. Akame ga KILL! - 4,31%
5. JoJo's Bizarre Adventures: Phantom Blood, Your Lie in April - 3,92%

Mój komentarz: Jak widać One-Punch Man wygrywa podwójnie. Choć wygrałoby JoJo gdyby nie rozbicie na arce.



Pytanie nr 7: Z nadchodzących nowości najbardziej czekasz na...?

1. Zerowa Maria i puste pudełko - 15,20%
2. Gangsta - 14,86%
3. Róża Wersalu - 11,82%
4. Adolf ni Tsugu - 9,46%
5. Gwiazda spadająca za dnia - 5,41%

Mój komentarz: Niestety w czasie trwania tej ankiety wydawcy zapowiedzieli sporo nowych tytułów, które owszem pojawiły się pod koniec w komentarzach, jednak nie mogły już zagrozić nikomu. Ciekawe jak bardzo by się ranking różnił, gdyby było wcześniej o nich wiadomo? W każdym razie cieszą wysokie miejsca "staroci", a dziwi Gwiazda - to takie dobre shoujo, że tyle głosów dostało?



I to tyle jeśli chodzi o 2015 rok. Zaskoczeni wynikami?

14 komentarzy:

  1. Od razu mówię - mogą być jakieś głupoty w moich komentarzach w tym poście - już nie mam siły tego czytać... ;D Jak coś to dajcie znać

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyniki kompletnie nie pokrywają się z tym jak głosowałam :P, więc mój "gust" najwyraźniej jest w mniejszości.

    Jedyne co to myślę że Strażnik domu Momochi zasłużył by być w pierwszej piątce najładniejszych okładek. Jak i Noragami w najlepszych nowościach.

    Najbardziej mnie dziwi obecność Sekaiichi Hatsukoi w nieciekawych nowościach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne jest to wynik głosowania przeciwników yaoi - one zawsze są wysoko w tym pytaniu

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Które miejsce zajęło "Green Blood" C:?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ósme :) Razem z Oblubienicą czarnoksiężnika

      Usuń
  5. No ja przepraszam bardzo, ale obecność MonMusu na 2 miejscu w najmniej ciekawej nowości jest niesprawiedliwe. Potworzyce to jedna z lepszych mang ecchi na polskim rynku. Oj, widzę, że mamy u nas wielu przeciwników gatunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tu bardziej chodziło o to że bohaterki są potworo-zwierzakami, a nie że to ecchi.

      Usuń
    2. Ale to dodaje ciekawosci!

      Usuń
  6. Cykady lepsza nowosc od Jednostrzalowca :(
    Haha, to bylo do przewidzenia, ze najbrzydsza okladke bedzie miec Kanoko.
    Dla mnie Potworzyce sa ciekawe, milo miec takie szalone ecchi w Polszy.
    O, Prison School zalapalo sie jednak na podium, kocham te mange.

    OdpowiedzUsuń
  7. Heh, znów zupełnie inaczej, niż głosowałam ;P.

    I takie pytanko: co ludzie chcą od tej Kanoko? Przecież obrazek jest całkiem ładny. Chodzi o duże logo? Fakt, może przytłacza nieco grafikę ale ogólnie okładka przyjemna. Ja głosowałam za "Dragons Rioting". Tam całość (postać i ogólna kompozycja) są po prostu brzydkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrazek jest ładny, niestety pada kolorystyka (ten kontrast...) i to nieszczęsne logo.

      Usuń
  8. Najbrzydszej okładki, którą ja wybierałam też nie ma w pierwszej piątce XD

    OdpowiedzUsuń
  9. 3 z 5 najlepszych nowości uważam za średniaki, Cykady kupuję i na razie mi się podobają, a od Wzgórza zniechęca pseudo gwara, szkolne życie i ilość tomów. Dobrze chociaż, że moje ulubione tytuły nie dostały się do najmniej ciekawych xD
    Dziwią mnie pierwsze miejsce Kanoko i drugie Ogara, ten ostatni nawet nie był brzydki xd. Były o wiele brzydsze okładki w zeszłym roku.
    Pierwsze miejsce Waneko też zadziwia xD Ja już niedługo chyba nie będę miała co od nich kupować, poza tym co zbieram obecnie.
    Czytałam jeden tom Gwiazdy i bardzo mi się podobał, ale i tak nie mam na razie zamiaru tego kupować. Jestem rozczarowana Ścieżkami, wydanie tomikowe nie podobało mi się nawet w połowie tak bardzo jak skany... albo to wydanie, albo fakt, że nie lubię czytać shojo po jednym tomiku co jakiś czas... nie wiem.

    OdpowiedzUsuń