wtorek, 17 stycznia 2017

[ankieta]Wyniki "Mangowe, manhwowe, manhuowe nowości 2016 roku"

Z lekkim opóźnieniem, ale wreszcie są - wyniki ankiety Mangowe, manhwowe, manhuowe nowości 2016 roku! Dziękuję serdecznie za wszystkie głosy. Ciekawi kto wygrał tym razem? Zapraszam!

blakopia.jpg serkopia.jpg drrkopia.jpg tgkopia.jpg vankopia.jpg adokopia.jpg wankopia.jpg haikopia.jpg bungkopia.jpg



Pytanie nr 1: Najlepsza nowość wydana w 2016 roku?

1. Blame! - 11,67%
2. Magi: The Labyrinth of Magic - 9,14%
3. Requiem Króla Róż - 8,12%
4. Kulinarne pojedynki: Shokugeki no Souma - 6,59%
5. Róża Wersalu - 5,08%

Mój komentarz: Faworyta szczególnego tym razem nie było, więc i tak to wygląda... Za to totalnie zaskoczyło mnie wysokie miejsce Requiem Króla Róż...



Pytanie nr 2: Najmniej ciekawa mangowa nowość w 2016 roku?

1. Seraph of the End: Serafin Dni Ostatnich - 7,03%
2. Highschool DxD - 5,95%
3. Alicja w Krainie Koniczyny: Walc Kota z Cheshire, Golden Time, Pocałuj jego, kolego!, Forest of Lore - 4,86%
4. Hanger: Szubiennik, Monster Petite Panic, Ten Count- 3,78%
5. Absolwenci, Sherlock - 3,24%

Mój komentarz: Z tym pytaniem miałam problem... Nic szczególnie złego w 2016 roku nie wydano, więc rozkład głosów też był szeroki.



Pytanie nr 3: Najlepsza light novelka w 2016 roku?

1. Durarara!! - 23,28%
2. Overlord - 15,34%
3. Zerowa Maria i puste pudełko - 12,17%
4. No Game No Life - 7,41%
5. Log Horizon - 4,76%

Mój komentarz: Głosów na opcję "Nie czytam" było tyle samo co na pierwsze miejsce...



Pytanie nr 4: Najmniej ciekawa LN-ka w 2016 roku?

1. Tokyo Ghoul: Codzienność - 13,66%
2. No Game No Life - 12,02%
3. Toradora! - 10,38%
4. Naruto: tajemna historia Kakashiego, Naruto: tajemna historia Shikamaru - 6,56%
5. Zerowa Maria i puste pudełko - 6,56%

Mój komentarz: LN-ka Tokyo Ghoula jest taka zła, czy tytuł się przejadł? Ciekawe czy Waneko zdecyduje się wydać kolejne tomy...



Pytanie nr 5: Najładniejsza okładka nowości w 2016 roku?

1. Księga Vanitasa - 14,13%
2. Usłyszeć ciepło słońca - 9,24%
3. Overlord, Róża Wersalu - 6,52%
4. Hotel - 5,43 %
5. Magi: The Labyrinth of Magic - 4,89%

Mój komentarz: Mnie jakoś nie urzekła ta okładka...



Pytanie nr 6: Najbrzydsza okładka nowości w 2016 roku?

1. Do Adolfów - 38,25%
2. Vitamin - 6,01%
3. Kulinarne pojedynki: Shokugeki no Souma - 4,92%
4. Acony - 4,37%
5. Absolwenci - 3,83%

Mój komentarz: No cóż, zwycięzca mógł być tylko jeden...



Pytanie nr 7: Nowości którego wydawnictwa najbardziej przypadły ci do gustu w 2016 roku?

1. Waneko - 54,09%
2. JPF - 17,49%
3. Kotori - 10,93%
4. Studio JG - 8,74%
5. Dango - 6,01%

Mój komentarz: Procenty mówią same za siebie...



Ser Pytanie nr 8: Najlepsza nowość wydana w USA?

1. Haikyuu! - 12,66%
2. Yona of the Dawn - 10,76%
3. Goodnight Pun Pun - 6,96%
4. Princess Jellyfish - 5,06%
5. Fate/Zero, Re:Zero [LIGHT NOVEL] - 4,43%

Mój komentarz: Co ciekawe w międzyczasie Waneko zapowiedziało tytuł z piątego miejsca. Ciekawe czy coś jeszcze ujrzymy z tej listy na naszym ryneczku?



Pytanie nr 9: Z nadchodzących nowości najbardziej czekasz na...?

1. Bungou Stray Dogs: Bezpańscy literaci - 19,88%
2. Saga winlandzka - 15,79%
3. Kara no Kyokai: The Garden of Sinners [LIGHT NOVEL] - 14,03%
4. Usłyszeć ciepło słońca -Teoria szczęścia- - 11,11%
5. Czwórcio i Szóstek: koci pamiętnik Junjiego Ito - 8,19%

Mój komentarz: Pierwsza trójka dość spodziewana... Ciekawe czy Bungou Stray Dogs uda się dochrapać tytułu najlepszej nowości 2017 roku - jeszcze nikomu się to nie udało....



A jakie są Wasze odczucia?

7 komentarzy:

  1. Czemu Ovelord w LNkach jest drugi skoro ma więcej procent niż Drrr? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Literówka, a dokładniej cyfrówka ;D Juz poprawione

      Usuń
  2. Najlepsza manga była do przewidzenia, ale myślę że to zasłużone pierwsze miejsce. Cieszy wysokie miejsca Króla Róż, a trochę dziwi brak Fairy Tail. Mam wrażenie, że im więcej nowości na naszym rynku, tym coraz częściej wydawcy sięgają po "bezpłciowe" pozycję, stąd taka rozbieżność głosów. Sam nie miałem faworyta w tej kategorii. Drrr!! to rzeczywiście najlepsza LNka tego roku, ale cieszy prawię równe miejsce z Overlordem ( chyba mały chochlik wkradł się do % obu pozycji ). Myślałem, że miejsce najgorszej LNki zajmą Naruciaki. Ogólnie te nowelkowe dodatki do mang są słabiutkie, z obu serii. Osobiście podciągnąłbym Toradorę na 2 miejsce ;). UCS jest ładniejsza od Vanitasa :(, ale raczej zgadzam się z wynikami. No, może trochę dziwi Hotel. O ironio, waneko prowadzi w najbrzydszej i najładniejszej okładce równocześnie :D. Zupełnie mnie nie dziwi zdominowanie tej kategorii przez kociaki, ale akurat Absolwenci i Acony nie należą do najgorszych... O wiele bardziej by tam pasowało koślawe logo Naszego Cudu lub Shiranui czy Sorest Of Sore. Bardzo się cieszę z powodu Dango w 5 piątce wydawnictw, mam nadzieje że 2017 będzie dla nich jak najlepszy. Obstawiam, że z amerykańskich nowości przywitamy u nas Punpuna i HQ!!, może też Yone. Na księżniczkę meduzę nie liczę. Ogólnie rzecz biorąc, chyba nigdy tak bardzo nie zgadzałem się z wynikami tej ankiety. :D Można wiedzieć ile osób brało udział?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Można wiedzieć ile osób brało udział?"
      Dołączam się do pytania. W poprzedniej podawałaś ilość głosujących.

      Usuń
    2. Ok 200 z tego co pamietam. Ajsza

      Usuń
  3. Ten Serafin mnie mocno zaskoczył, bo na Magnificonie były całe tłumy cosplayerów tego, a i na zdjęciach z innych konwentów ich trochę widziałam - więc myślałam, że to w miarę popularny tytuł. Oczywiście wiem, że Czytelnik Nyuu-Mangi =/= Przeciętny Mangowiec, bo w sumie teraz już chyba nie ma miejsca gromadzącego i jednoczącego fandom tak powszechnie jak niegdyś np. Acep. Więc może to po prostu kwestia innej grupy fanów, a ja się niepotrzebnie dziwię.
    Guren nadal jest hot, though.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby taką ankietę dać na jakąś fejsbukową, mangową grupę to wyniki pewnie byłyby z goła inne.

      Usuń